Ostatnio pisaliśmy w artykule o identyfikacji wizualnej i podkreślaliśmy, jak ważne jest budowanie spójnego wizerunku. Wymieniany był też szereg materiałów graficznych, które pomocne są w tworzeniu tego wizerunku. Niestety nie wszystkie firmy mają takie budżety, które pozwalają na wykonanie wielu takich materiałów. Szczególnie te będące na początku swojej drogi mają problem z pozyskaniem środków na produkcję tego typu narzędzi. Jak więc sobie z tym radzić? Otóż odpowiedź jest prosta - trzeba postawić na te najpotrzebniejsze. My podpowiadamy, w które materiały graficzne zainwestować, aby były nie tylko potrzebne, ale także budowały pozytywny wizerunek Twojego przedsiębiorstwa.
To klasyczny akcydens. Ich główną zaletą jest to, że są tanie w druku, gdyż za 1000 sztuk zapłacisz około 100 zł - w zależności od drukarni. Oczywiście jest to cena za produkcję standardowych wizytówek, bez żadnych uszlachetnień i detali. Jednak w wizytówki warto zainwestować nieco więcej. Wiele firm specjalnie tworzy niepowtarzalne wersje, aby wyróżnić się i zainteresować osobę, która ją otrzyma. Chcą wyglądać zdecydowanie inaczej niż reszta małych kartoników w wizytowniku ważnych dla firmy osób.
Do czego Ci się przydadzą? Z pewnością są nośnikiem najważniejszych informacji o Tobie i firmie. Znajdują się na niej wszystkie dane, a dzięki niej nie musisz ich nikomu dyktować. Wręczenie wizytówki, to prawie wpisanie się do notesu z adresami danej osoby. Jeśli w jakiś sposób będzie zainteresowana Twoimi produktami, z pewnością ją zachowa, aby mieć z Tobą kontakt. Wizytówka przyda Ci się podczas spotkań z przedstawicielami innych firm, jeśli będziesz takie prowadzić. Warto mieć je ze sobą również na spotkaniach handlowych, aby móc wręczyć je osobie, która być może będzie chciała się z Tobą skontaktować. Można dołączać ją także do produktów, które sprzedajesz.
https://pixabay.com/pl/wizyt%C3%B3wki-pixabay-przedsi%C4%99biorstwo-318427/
Na wizytówce należy więc zamieścić przede wszystkim nazwę firmy, a dodatkowo, jeśli są one personalizowane, swoje imię i nazwisko oraz stanowisko. Dodatkowo powinien się na niej znaleźć numer kontaktowy, aby osoba otrzymująca kartonik miała możliwość zadzwonić. Obok numeru telefonu, warto zamieścić także adres mailowy - nie wszyscy przecież preferują kontakt telefoniczny. Kolejnym elementem jest adres strony internetowej, jeśli ją posiadasz. Tam znajduje się wiele informacji, więc jeśli osoba posiadająca Twoją wizytówkę będzie potrzebowała więcej informacji, zawsze może sobie zerknąć na stronę. Można dodać slogan, motto, czy hasło przewodnie swojej firmy, a jeśli nazwa nic nie mówi o branży Twojego przedsiębiorstwa, warto dla zobrazowania dodać zdanie o charakterze działalności. Mowa tutaj o informacjach typu: “Dystrybutor napojów alkoholowych”, “Producent folii termokurczliwych” etc.
Dlaczego go polecamy? Bo jest uniwersalny w zastosowaniu. Na papierze firmowym powinieneś drukować nie tylko wszelkiego rodzaju dokumenty, które produkuje Twoje przedsiębiorstwo, czyli faktury, pisma, dokumenty, umowy, plany, zamówienia, podziękowania, listy czy oferty handlowe. Ale warto także stosować je jako swego rodzaju kartki do notatek. Na różnych spotkaniach często zapisuje się coś na przypadkowych karteczkach. Posiadając papier firmowy można wyglądać bardziej profesjonalnie i zapisywać informacje na obrandowanych materiałach, tym bardziej, że czasami musimy taką kartkę potem komuś przekazać do realizacji. Produkcja papieru firmowego jest też w miarę niedroga - koszt partii 1000 szt., to około 150 zł netto. Cena maleje oczywiście wraz ze wzrostem ilości zamawianych sztuk w jednej partii.
https://mojafirma.pro/357-thickbox_default/papier-firmowy-text2-004104.jpg
Projekt papieru firmowego również nie jest skomplikowany. Powinno się na nim znaleźć logo i/lub nazwa firmy, z reguły umieszcza się je na górze. Do tego zazwyczaj dodaje się stopkę, w której znajdują się podstawowe dane firmy. Można podać ogólnego maila i numer telefonu oraz dane firmy (nazwa, adres, NIP, regon) - dzięki temu druk będzie uniwersalny i do wykorzystania dla każdego. Warto zamówić wtedy większą jego ilość, wychodzi to korzystniej cenowo.
To kolejny uniwersalny materiał, który wykorzystać można zarówno podczas codziennej pracy każdego pracownika firmy, jak również w wyjątkowych okolicznościach, takich jak ważne spotkania, wręczanie podziękowań, ofert, czy przekazywanie zamówień. Teczki posłużą też do uporządkowywania dokumentów, gdzie będą profesjonalnie wyglądać na półce. Można przygotować różne wersje tych materiałów. Mamy do wyboru teczki z bigowaniem - wybierając podwójne pomieści ona więcej druków, będzie po prostu grubsza. Możemy dodać do gumkę przytrzymującą skrzydła, aby się nie otwierała. Oczywiście teczka może mieć lakierowane elementy, tzw. lakier wybiórczy, a także inne uszlachetnienia, jednak ma to znaczący wpływ na cenę pojedynczej sztuki.
http://moform.pl/wp-content/uploads/2016/11/Folder_Mockup_2.jpg
Teczki jednobigowe w wersji ekonomicznej możemy zamówić już od około 220 zł zł za 100 sztuk. Natomiast za produkcję teczek dwubigowych w wersji ulepszonej, z lakierem wybiórczym i folią soft touch musimy zapłacić już około 650 zł za taką samą partię. To ogromna różnica, jeśli patrzymy na budżet. Warto zdecydować się na bardziej luksusowe teczki, jeśli nasza firma sprzedaje produkty wysokiej jakości z wysokiej półki cenowej. Sam projekt również jest bardziej skomplikowany, co ma wpływ na cenę jego wykonania. Jednak przy opracowaniu tegoż grafik ma pełne pole do popisu i o wiele więcej możliwości niż przy wyżej wspomnianych materiałach.
Jest to rodzaj materiału reklamowego, który zawiera dużo więcej informacji niż pozostałe wymienione w tym artykule. Przy tego rodzaju akcydensie skup się głównie na przedstawieniu oferty produktowej lub tego, co akurat chcesz zareklamować. Ulotka A4 składana do DL, bo o takiej tutaj mowa, to arkusz papieru A4 podzielony na 3 części. Dzięki temu tworzy nam się 6 oddzielnych powierzchni, na których możesz przekazać wiele informacji. To świetne rozwiązanie, gdy małym nakładem chcesz przygotować najważniejsze informacje dotyczące firmy bądź produktu. Ulotka DL może na początku działalności zastąpić na przykład profesjonalny katalog z produktami. Oczywiście nie będzie to ten sam poziom profesjonalizmu, ale jeśli Twoja firma nie ma budżetu na wielostronicowe katalogi, to taka “De-eLka” powinna pomóc w komunikowaniu oferty. To także świetny sposób na materiał reklamowy, w którym przedstawisz tylko jeden swój produkt - wówczas możesz poświęcić całą przestrzeń na dogłębną prezentację. W takich ulotkach możesz zamieścić naprawdę wiele informacji. Czasem zamieszcza się w niej również podstawowe dane firmy, ale zazwyczaj wtedy jest to nierzucający się w oczy element, gdyż nie to jest najważniejsze w tym materiale. Projekt ulotki jest dość skomplikowany i wymaga sporo pracy, aby wszystkie części dobrze ze sobą poukładać. Za tego typu druki trzeba zapłacić około 125 zł za 100 sztuk. To cena za standardowe wykonanie bez uszlachetnień.
http://andrzejgdula.com/wp-content/uploads/2015/02/Leaflet_3x99x210_Mockup_5.jpg
Podsumowując, jeśli jesteś na początku swojej biznesowej drogi, albo nie dysponujesz odpowiednim budżetem, aby wyprodukować inne materiały wizualne, to zestawienie produktów opisanych w tym artykule z pewnością jest dla Ciebie. Wyposaż siebie i swoich pracowników z niezbędne materiały, aby mogli oni budować pozytywny wizerunek marki. Zainwestuj jednak w profesjonalne wykonanie tych materiałów, aby były one świetne jakościowo, ale także aby przyciągały wzrok innych oraz dobrze służyły używającym je osobom.
Psychologia jednoznacznie wypowiada się na temat bodźców stojących za podejmowaniem większości decyzji. To emocje wzywają do [...]
Logo firmy to coś z czym kojarzy się daną markę. To jeden z pierwszych elementów z jakim spotyka się klient [...]